#VR_inc-001 (virtualna materija)

06.- 13. prosinca 2019.
Jugoistočna kula Dioklecijanove palače
hulu-split.hr/izlozbe/vr_inc-001-virtualna-materija


#VR_inc-001 (virtualna materija)” izložbeni je postav digitalne umjetnosti u virtualnoj zbilji, a koji okuplja interdisciplinarna suradnička istraživanja i multimedijske eksperimente hrvatskih, regionalnih i inozemnih umjetnika/ica, programera/ki i znanstvenika/ica.

Izložbeni postav izgrađen je raznorodnim multimedijskim VR (“virtual reality”) umjetničkim djelima i suradnjama, nastalima uslijed razvoja diskursa o recentnoj umjetničkoj produkciji, originalnosti, cenzuri, autorstvu, te produkcijskim uvjetima umjetničkog stvaralaštva u području virtualne zbilje.

Eksperimentirajući s najrecentnijom umjetničkom produkcijom u vidu open-ended suradničke #VR_inc rezidencije za digitalne umjetnike, znanstvenike i stručnjake, koja je u periodu 2017.-19. godine nastajala u umjetničkom vodstvu umjetnica Tee Stražičić i Marte Stražičić i naposljetku, produkcijskom vodstvu umjetničke organizacije “Format C”, a u partnerstvu s organizacijom “Jadranska Animacija”, te tvrtkom “DVASADVA”.

Djela predstavljena izložbom nastala su tehnikama 3D modeliranja, fotogrametrije i digitalizacije, digitalnog kiparstva, slikarstva, animacije, pa i internetskog performansa i sound art-a.

Kustoski koncept skupne izložbe projekta “VR inkubator” oslanja se na značajke umjetnosti virtualne zbilje kao specifične i iznimno slojevite likovno-performativne umjetničke prakse, kojoj se, kulturološki i ekonomski – “profitnost” i “autorstvo” kontinuirano nameću kao relevantne ishodišne točke i ciljevi. Realizacijom niza zajedničkih djela na granici s vizualizacijskom terapijom i LARP (“Live Action Role Playing” – eksperimentalne metode suradničkog multimedijskog stvaralaštva) – VR_inc propitkivao je te i takove komercijalne postulate i pokušao uvidjeti te definirati značajke koje su VR umjetnosti uistinu intrinzične, a koje tu novu paradigmu umjetničkog simulacijskog stvaralaštva mogu postaviti na hrvatsku i svjetsku scenu kao umjetnički izričaj koji je human, diskurzivan, kritičan i avangardan, i koji svojim likovnim, etičkim i konceptualnim vrijednostima ima potencijal nadići tehnofetišističke profitne perspektive i populističke parole.

#VR_inc zanima što umjetnost virtualne zbilje uistinu jest, kakve sve oblike umjetničkog, znanstvenog i kulturnog stvaralaštva jedno kompleksno VR djelo zahtijeva i/ili dopušta, koje su granice tolerancije kada skupno stvaralaštvo dođe do pitanja autorstva i vlasništva, koji su ekonomski preduvjeti za percepciju i recepciju VR umjetnosti, te može li VR umjetnost uopće biti područjem autonomije ili je osuđena biti primijenjenim alatom i najsuvremenijim medijem uslužnih djelatnosti u kulturnim industrijama.

Izložba “#VR_inc-001 (virtualna materija)” naposljetku je postavljena u virtualan, fotogrametrijskim postupkom digitaliziran prostor Dioklecijanovih podruma (izvorno predviđenih za izlaganje postava) te će biti postavljena u javni mrežni prostor, kao repozitorij slobodne 3D i VR umjetnosti, a s ciljem prikazivanja i poticanja fragmenata, tijekova i mogućih tokova recentnog transnacionalnog i interdisciplinarnog multimedijskog zajedničkog kulturnog stvaralaštva. Djela prikazana izložbom miješanog su autorstva, poetika, perspektiva, i očekivanja, i kao takva nadamo se da će uspješno potaknuti hrvatski diskurs o digitalnoj umjetnosti koja se ima priliku uvelike osloniti na humanističke prakse, digitalizaciju kao aktivizam, uz visok stupanj likovnosti i produkcijske etike, te simulaciju i interakciju kao alat pozitivnih društvenih promjena.


// #VR_inc umjetničko vodstvo:

SCHWESTERN SISTERS – obiteljski projekt fokusiran na digitalnu medijsku umjetnost te vizualnu umjetnost u suradnji s glazbenicima/cama, labelima i festivalima elektroničke glazbene scene.
Tea Stražičić stvara i kurira medijska djela, slike, crteže i performanse.
https://teastrazicic.com/
Marta Stražičić je završila MA smjera novi mediji i BA animacije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
https://instagram.com/pirate_sheep/

// Sudionici/e rezidencije:

FILIP UGRIN – MA animacije (na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu) s iskustvom u razvoju igara i interaktivnom dizajnu. Stvarao je animacije za klijente poput TedEd-a i surađivao s Adriatic Animationom i DvaSaDva na više VR projekata. Kontinuirano eksperimentirajući s novim pristupima u proizvodnji sadržaja – istražuje machine learning, AI i sve proceduralno.
https://vimeo.com/user84172689

IVANA PICEK – Doktorica je medicine trenutno na specijalizaciji iz psihijatrije. Uz akademske obaveze, razvija i njeguje ljubav prema glazbi – samostalno je izdala 3 albuma i članica je sve popularnijeg sastava Pridjevi. Proučava mogućnosti vizualne umjetnosti, s naglaskom na VR-u i načinima njegove uporabe u liječenju.
https://repozitorij.mef.unizg.hr/islandora/object/mef:415

NICHOLAS ZHU – Glazbenik je sa sjedištem u Los Angelesu i Berlinu; AV tehničar (oblikovanje zvuka), grafički i web dizajner.
http://www.nicholaszhu.com/

SAMUEL CAPPS – Kustos londonske galerije Gossamer Fog i umjetnik s fokusom na antropocenu te spajanje post-humanih krajolika. Bavi se spajanjem multidisciplinarnih praksi digitalnih medija VR-a, videa i kodiranja, s klasičnim disciplinama kao što su pisanje, skulptura, slikarstvo i grafika.
http://www.samuelcapps.com/

PAUL MESSICK – Autor s iskustvom u upravljanju odgovorima na prirodne katastrofe, uključujući formulacije programa oporavka, određivanje prihvatljivosti podnositelja zahtjeva te izgradnju procesa i protokola. U preddiplomskom radu istraživao je kako organizacije uče pri odgovorima na katastrofe i kako organizacijske slijepe točke pridonose neuspjehu programa za oporavak od katastrofe.
https://www.linkedin.com/in/paulmessick

VIRGILE ITTAH & KAI YODA – Istražuju granice fizičkih, digitalnih i bioloških sfera, sa snažnim naglaskom na prepoznavanje tekstura i materije u odnosu na mimikriju i preživljavanje.
Dijeljenjem dvije svijesti u digitalnom stvaralaštvu, umjetnici konstantno rekreiraju jedno drugo te u svoj rad, kao treću svijest, aktivno uključuju strojne i programske greške.
http://ittahyoda.com/

LUKAS SCHMECK – radi uglavnom u CGI-u, animaciji i game engineima. Grafičkim efektima i foto manipulacijom počeo se baviti 2009. Dio je SELAM X studija od 2015. Njegovi recentni radovi uključuju glazbene spotove, skulpture, livestreaming i VR. Ima bakalaureat u novim medijima na Universität der Künste u Berlinu.
https://instagram.com/LUKAS64K/

KATHARINA JOY BOOK – koreografkinja, performerica i spisateljica koja se bavi proširenom koreografijom i perofmativnim pisanjem. S Damonom Taleghanijem inicira suradnju pisanja zvuka, projekt o združnom potencijalu noisea i literature započet u studenom 2017. Ima bakalaureat pri londonskom Central Saint Martins, u Performance Design & Practice.
https://katharinabook.wixsite.com/72qs

JOSIPA KROLO – Studira pri Umjetničkoj akademiji u Splitu gdje i diplomira 2018. Sudjeluje na izložbama kao što su festival audiovizualnih medija “Vizura Aperta” na Zlarinu 2016., “Bridges”- 2017., samostalnoj izložbi “Lines, Nudes” u galeriji Skart u Zadru 2017., te recentnoj izložbi na simpoziju dizajna: Autor ili univerzalni vojnik u Beogradu 2018.
http://mrtvotijelo.tumblr.com/

TINA SPAHIJA – diplomirala je modni dizajn, pri TTF-u u Zagrebu. Redovito izrađuje kolekcije i sudjeluje te biva nagrađivanom u natjecanjima mladih dizajnera. Surađuje na umjetničkim multimedijskim i a/v produkcijama.
https://instagram.com/spahijator/

ANĐELA TENŠEK – pohađa preddiplomski studij povijesti umjetnosti i arheologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno radi na interdisciplinarnom projektu pod nazivom >>Istraživanje pojave invazivne vrste Ailanthus Altissima (Mill.) Swingle na Arheološkoj zoni Vučedol: ‘Projekt Pajasen'<< s ciljem očuvanja arheološkog nalazišta od destruktivne prirode invazivne biljke.

SUNČANA BRKULJ – pohađa preddiplomski studij Animirani film i novi mediji. Sudjelovala je u nekolicini kolaborativnih umjetničkih projekata od kojih je jedan projekt video igre, kao 2D artist. Radila je na nekoliko animiranih projekata kao pomoćni ili glavni animator. Uz animirani film, bavi se ilustracijom, stripom, skulpturom i 3D modeliranjem.
https://instagram.com/suncanabr

ALEJANDRO SAURÍ SUÁREZ – pohađa diplomski studij Zvuka i glazbenog računarstva. Poznaje DSP (digital sound processing), psihoakustiku i HCI (human-computer interaction), a posebno je aktivan u poljima imerzivnog i interaktivnog zvuka. Producent je i DJ imena θfash, koji nije samo pseudonim već i fiktivna persona.
https://instagram.com/thetafash/

MARKO ŽMAK – Matematičar i računalni znanstvenik po obrazovanju, eksperimentator slobodne forme po zanimanju. Radi na raznim umjetničkim i tehnološkim projektima s posebnim zanimanjem za proširenu i virtualnu stvarnost, imerzivna okruženja i interaktivnu instalaciju. Trenutno je fokusiran na korištenje virtualne, proširene ili miješane stvarnosti u različitim poljima, počev od komercijalne industrije pa do umjetničkih projekata i projekata kojima je cilj poboljšanje života i društva.

// Produkcijska podrška:

DINA KARADŽIĆ – BFA+MFA na ALU Zg 2012; suosnivačica i umjetnička voditeljica umjetničke organizacije Format C [https://formatc.hr/]. Aktivno (su)djeluje u području suvremenih transmedijskih edukativnih praksi; inicira i izlaže u području vizualne | digitalne | internetske umjetnosti; radi u poljima stop-animacije i autorskog oblikovanja likova, te kao projektna asistentica AKC [http://attack.hr]. Trenutno je rezidentica pri Akademie Schloss Solitude [http://www.akademie-solitude.de/en/], u kategoriji “Web-based Media”.
https://formatc.hr/j3d1n4

VEDRAN GLIGO – samouki uradi sam umjetnik / organizator kulturnih događanja koji živi i radi u Zagrebu. U svojoj praksi i svakodnevnom životu snažno primjenjuje principe otvorenog koda te radi kako bi osnažio lokalnu zajednicu držanjem besplatnih, slobodnih i otvorenih radionica u zagrebačkom AKC-u kroz projekt “hacklab01” kojeg je osnovao 2009. godine. Prakticira u područjima open-sourcea, promocije prihvaćanja GNU/Linuxa, velikim kolaborativnim umjetničkim podvizima, nezavisnoj kulturnoj produkciji, (h)a(k)tivizma…
https://v3d.space/

// Savjetnici:

PATRICK LICHTY – Umjetnik, dizajner, pisac, animator, kritičar, povjesničar i kustos koji se kritički bavi načinima kojima korištenje medija utječe na ljudsku percepciju stvarnosti na križanju fizičkog i virtualnog svijeta.

RAUL ALTOSAAR – Estonsko-kanadski umjetnik koji trenutno živi i radi u Torontu, Kanada, zainteresiran da nadogradi virtualnu praksu kroz tjelesne prakse psihičke stabilizacije, discipline i rituala.

// #VR_inc 2018. nastao je u vodstvu UO Format C, a partnerstvu triju subjekata:

JADRANSKA ANIMACIJA – Samostalni animacijski studio sa sjedištem u Hrvatskoj, i uredom u Zagrebu registriran u Puli kao neprofitna organizacija.
http://adriaticanimation.hr/

DVASADVA – d.o.o. registriran za obavljanje usluga iz domene vizualnih djelatnosti.
http://www.dvasadva.com/

FORMAT C – Neprofitna umjetnička organizacija sa sjedištem u Zg (RH) i djelatnošću u području likovnog i multimedijalnog umjetničkog stvaralaštva. Fokusirana na novomedijsko umjetničko istraživanje i eksperimentalno suradničko stvaralaštvo, neke od tema u kojima je organizacija angažirana su: • databending, multimedijska i hipermedijska umjetnost • digitalna ekologija i umjetničke suradnje velikog razmjera • inicijacija, tehnička izvedba i medijacija kulturnih produkcija • besplatna edukacija i distribucija slobodnog znanja, …
https://formatc.hr/


https://formatc.hr/vr_inc/