#inqinc ONLINE

Inquiry Inc. [razvoj otvorene online platforme] projekt je koji je omogućio izgradnju digitalne i mrežne infrastrukture na kojoj u 2021. (i u narednom periodu) predstavljamo program “Inquiry Inc.” – kontinuiranu i cjelogodišnju programsku i produkcijsku koncepciju koja u svojoj šestoj godini stvara 8 tematskih umjetničkih cjelina i čitav niz međusobno komplementarnih kulturnih aktivnosti koje oslovljavaju i artikuliraju područje digitalnog, nematerijalnog i neprofitnog stvaralaštva recentne novomedijske umjetnosti. Provedba Inquiry Inc. programa odvija se predominantno u mrežnom prostoru no i u mnogim županijama RH, a namijenjena je primarno lokalnim no i transnacionalnim stručnim i općim zajednicama; uvelike je utemeljena na bliskim suradnjama s umjetnicima/cama i nizom organizacija/kolektiva, te transdisciplinarnoj suradničkoj i kritičkoj produkciji.
“Inquiry Inc. [razvoj otvorene online platforme]” omogućio je stvaranje novih i adaptaciju postojećih resursa (servera, softvera, dizajna) kako bi sav predstavljeni sadržaj bio pristupačniji našim trenutnim no i novim publikama, s posebnim naglaskom na razdoblje kriznog perioda.


TEHNIČKI RAZVOJ

U okviru programa “Inquiry Inc. [otvorena platforma]” tijekom prvih 6 mjeseci u suradnji s mnogim umjetnicima_cama i nezavisnim kulturnim radnicima_cama – razvijali smo i oblikovali online resurse za (1) diskurzivne i edukativne programe (BigBlueButton, BookStack/Wiki), (2) izlagačke i prezentacijske programe (Unity), (3) distribuciju i arhiviranje novomedijske umjetnosti (MySQL/PHP, CMS, i GNU/Linux serverska okruženja i naposljetku).

Neke od aktivnosti koje su bile nepohodne za postizanje našeg cilja poboljšanja online produkcijskog i distribucijskog sustava su bile:

    • izrada i obrada multimedijskog materijala i referenci
    • izrada web sučelja
    • izrada komunikacijskih materijala
    • izrada konferencijskih sučelja
    • izrada izložbenih prostora
    • izrada interaktivnih arhivskih prostora
    • kontinuirana objava sadržaja
      (* izrada = oblikovanje, programiranje i testiranje)

PROGRAMIRANJE

Razvijeni resursi bazirani su na pristupačnim i održivim rješenjima slobodnog softvera otvorenog koda, te namijenjeni i dostupni umjetničkoj sceni kao i našoj publici. Ovaj projekt omogućio je adekvatniju podršku umjetničkoj sceni, nove transdisciplinarne umjetničke suradnje kao i mogućnost izgradnje dugoročnih resursa za buduće razdoblje.

– BigBlueButton (BBB) je besplatan i slobodan softver za web specijaliziran za konferencije i internetsko učenje. U tijeku njegove prilagodbe bilo je potrebno:

    • instalirati vlastiti Big Blue Button sustav na VPS server (Redis, MongoDB, freeswitch, NodeJs)
    • prilagoditi front end sučelja BBB prema dizajnerskom predlošku (HTML, CSS)
    • razviti vlastiti grafički sustav ikona i ugraditi ih u autorski font kojeg je moguće implementirati u BBB

– BookStack je jednostavna slobodna i besplatna platforma za organizaciju i pohranjivanje podataka. Za njegovu adaptaciju radili smo na poslovima:

    • instalacije Bookstack WIKI sustava (PHP, MySQL)
    • grafičkog oblikovanja i tehničke prilagodbe front end sučelja (HTML, CSS)
    • konceptualizaciji informacijske strukture – oblikovanje interakcije i osiguravanja pristupa arhivi

– Izrada korisničkog sučelja za 3D izložbe / prezentacije u web pregledniku izrađenom na Unity platformi, prema dizajnerskog predlošku (Unity, WebGL).

    • grafičko oblikovanje, programiranje i prilagodba sustava 3D projekata za mrežnu distribuciju

– Pretvorba i prilagodba podataka pohranjenih u tabličnom obliku, dizajn mySQL baze, priprema za razvijanje vlastitog PHP/ MySQL sustava za prikaz podataka.
– Prilagodba materijala za Telegram app – grafička obrada i priprema te implementacija autorskih Telegram naljepnica.

Sva navedena rješenja bilo je potrebno koncipirati, dizajnirati, programirati i testirati (tehnički i oblikovno) te održavati i distribuirati. Za većinu rješenja razvili smo vlastite resurse – fontove, dizajn, protokole što naposljetku rezultira većom agilnošću, vidljivošću i produktivnošću organizacije i svih njenih suradnika_ca i korisnika_ca.


DIZAJN

Za vizualnu prilagodbu BigBlueButton (BBB) softvera trebalo je učiniti sljedeće:

    • istražiti postojeće korisničko sučelje i dimenzije postojećih elemenata.
    • izraditi vizualnu reprezentaciju pojedinih ekrana sa postojećim bojama i tipografijom koje su dio dizajnerskog sustava Format C organizacije
    • osmisliti i izraditi set ikona koji odgovaraju stilu koji organizacija koristi u svakodnevnom radu
    • izrađene ikone su prilagođene i pretvorene u font uz pomoć Font Forge softvera kako bi bile iskoristive i u drugim prigodama
    • izraditi vizualnu reprezentaciju korisničkog iskustva i navigiranje kroz različite elemente na samom sučelju
    • svi vizualni elementi su dizajnirani u više različitih formata (.svg, .png) pomoću softvera za grupno oblikovanje korisničkog sučelja Figme

Za izradu predložaka za Modularni dizajn plakata bilo je potrebno učiniti sljedeće:

    • odrediti tri predloška različitih dimenzija za objavljivanje na web stranici Format C organizacije kao i na društvenim mrežama (Facebook, Instagram…)
    • odrediti univerzalni stil za sve predloške skupa sa postojećom tipografijom i fotografijama predstojećih evenata
    • dizajn pojedinih elemenata i različitih formata za pojedini predložak
    • implementacija QR kodova za brzi link na detalje za pojedini event
    • svi vizualni elementi su dizajnirani pomoću softvera za grupno oblikovanje korisničkog sučelja Figme

Za vizualnu prilagodbu Scan.wiki, online platforme za izlagačke i prezentacijske programe i distribuciju i arhiviranje novomedijske umjetnosti bilo je potrebno učiniti sljedeće:

    • proučavanje dokumentacije online sustava za održavanje sadržaja (CMS) BookStack
    • prilagođavanje dizajna stranice prema stilovima postojeće web stranice (boje i tipografija) Format C. pomoću CSS stilova u WYSIWYG (what you see is what you get) editoru stranica.
    • prilagodba stilova i elemenata stranice prema dimenzijama različitih uređaja na kojima se stranica prikazuje (responzivan web dizajn)

Za vizualnu prilagodbu 3D/Unity web Fubar eventa bilo je potrebno:

    • istražiti postojeće korisničko sučelje ulaza u igru i proučiti vizualni raspored elemenata za pojedini ekran
    • u Figmi, softveru za grupno oblikovanje korisničkog sučelja redizajnirati elemente pojedinih ekrana kako bi bili prilagođeni dizajnerskom stilu Format C organizacije (boje, tipografija, dugmad)

RAZVOJ SADRŽAJA

TEKSTOVI

 

PODCASTI

 

PROGRAMSKE CJELINE

 


SURADNICI_E:


Projekt razvoja otvorene online platforme “Inquiry Inc.” podržan je sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, posredstvom Javnog poziva za programe digitalne prilagodbe i kreiranje novih kulturnih i edukativnih sadržaja, 2021.


Read More