inqinc2024
Generated on 2025-13-12 16:19:16 GMT
Inquiry Inc.
#inqinc is a continuous program enclosing diverse inter-complementary cultural activities addressing and articulating the digital, intangible and non-profit new media art. The year-round program is located in multiple geographies of the Republic of Croatia, aimed towards a broad spectrum of primarily local, but transnational professions and the general public. It’s largely based on collaborations with artists, organizations and collectives by means of transdisciplinary and collaborative production. The work and discourse activated by the production is to be distributed in form of offline and online exhibitions, mediated via a series of continuous open calls to participate in a sequence of collaborative and decentralizing cultural productions of contemporary media culture projects.
Details and events @ #inqinc
collaboration [PERMANENT] calls
OC — program za suradničku (ko)produkciju novomedijskih umjetničkih projekata
Kao komplement umjetničkim projektima umjetničke organizacije Format C, postavljamo kontinuiran otvoreni poziv usmjeren suradnjama u domeni suvremene digitalne umjetnosti i kulture. Poziv je primarno namijenjen samostalnim autori_ca_ma i novomedijskim umjetnicima_ama, haktivisti_ca_ma i artivisti_ca_ma, neformalnim inicijativama i nezavisnim kolektivima te neprofitnim organizacijama ali i potpori institucija i donatora aktivnih u promicanju novomedijske kulture slobodnog pristupa.
Prijava na poziv je besplatna i neograničena. Organizator u tijeku svake obostrano potvrđene suradnje pisanim putem i pravovremeno detaljizira tipove kao i obujam nefinancijske i/ili financijske podrške zajedničkom radu.
web: formatc.hr/ocq&a: hello@formatc.hr
OC ("OPEN CALL") je dio produkcije UO Format C, podržane volonterskim angažmanima voditelja, partnerskim resursima, sredstvima organizacije te financijskim sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zagreba, Zaklade Kultura nova i drugih donatora. formatc.hr/support
dostupne linije SURADNJE
koji projekt
opis sadržaja
vrsta aktivnosti
tip prijedloga
primjer suradnje
lokacije suradnje
za koga
način prijave
Hackn3t — program umjetničkih (h)aktivističkih rezidencija
formatc.hr/hackn3t
ISTRAŽIVANJE / PRODUKCIJA / REZIDENCIJA
priprema nove produkcije i/ili gostujućeg događanja
razvoj umjetničkih projekata i/ili sustavi (za) zajednice, slobodan softver otvorenog koda i dr.
online i/ili Zagreb
umjetnici_e, (h)aktivisti_kinje, kolektivi
opisan na stranici:
https://hacklab01.org/hackn3t
MediaLAB — otvoreni novomedijski laboratorij
formatc.hr/medialab
PRODUKCIJA / IZLOŽBA / EDUKACIJA
suradnja u produkciji / ugošćivanje serverskih eseja i drugih sistemskih djela
eksperimentalna transmedija, slobodan softver, automacija, retro računarstvo, Linux bazirani sustavi, ...
online, Zagreb, po pozivu
umjetnici_e, istraživači_ce, programeri_ke, galerije i sl.
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
Pivilion — distribuirani mrežni sustavi
formatc.hr/pivilion
PRODUKCIJA / IZLOŽBA / EDUKACIJA
ponuda gotovog autorskog mrežnog djela ili arhive / ugošćivanje Pivilion mrežnih skulpturalnih instalacija ili radionice
hipermedija, slobodan softver, gerilski sustavi, low-budget tehnologija, ...
online, Zagreb, po pozivu
umjetnici_e, aktivisti_kinje, organizacije, galerije
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
#VR_inc — hibridni XR eksperimenti
formatc.hr/vr_inc
PRODUKCIJA / IZLOŽBA / EDUKACIJA
sudjelovanje u produkciji / ugošćivanje XR radionice, izložbe i sl.
3D, XR, slobodan softver, otvoreni protokoli zajednice i sl.
online, Zagreb, po pozivu
umjetnici_e, organizacije, galerije
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
FUBAR — bijenale glitch umjetnosti
formatc.hr/fubar
SURADNJA / REZIDENCIJA / PRODUKCIJA / EDUKACIJA / DISTRIBUCIJA
sudjelovanje u produkciji / programu / ugošćivanje Fubar sadržaja
glitch art, multimedija, hipermedija, intermedija, film, ... razni segmenti imaju različite opcije
online, Zagreb, Karlovac, po pozivu
umjetnici_e, organizacije, galerije
prema pozivima dostupnima na:
https://fubar.space/schedule/?sort=OpenCalls
WIKI — informacijski arhiv održive kritičke (digitalne) umjetnosti
wiki.formatc.hr
DOKUMENTIRANJE
zabilježavanje umjetničkih procesa
suradnja na izgradnji baze znanja
online, Zagreb
umjetnici_e, tehnolozi_ginje, organizacije
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
OUR — arhiv podataka o recentnoj hrvatskoj vizualnoj umjetnosti program
formatc.hr/our
ARHIVIRANJE
dostava podataka / unos podataka / razvoj sustava
podaci o umjetničkom djelovanju
online
umjetnici_e, organizacije, galerije, muzeji
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
FUBOMATIC — DIY automacijski softverski sustav za projektni menadžment
apply.fubar.space
PROGRAMIRANJE
izrada i testiranje sustava
podrška u izgradnji autorskog softvera
online, Zagreb
umjetnici_e, programeri_ke
na email:
hello@formatc.hr uz ime i kratak opis prijedloga/motivacije
OC — collaborative new media art projects (co)production program
Complementing long-term art projects by the Format C artist organization, we are excited to install a permanent open call for production collaborations within and about contemporary digital art and culture. This call is primarily open to independent authors and new media artists, hactivists and artivists, community initiatives, non-institutionalized collectives and non-profit organizations as well as supportive institutions and donors actively promoting new media open access culture.
Applications to this call are free. The organizer, for each mutually confirmed collaboration, provides a timely outline of the types and scope of non-financial and/or financial support for the collaborative work.
web: formatc.hr/ocq&a: hello@formatc.hr
OC (“OPEN CALL”) is part of the Format C production, enabled by our volunteer work, own and partner resources as well as financial support by the Ministry of Culture and Media culture of the republic of Croatia, the City of Zagreb, the Kultura nova Foundation and other donors. formatc.hr/support
available COLLABORATIONS
Project
Description
Activities
Collabs
Content Examples
Collaboration Locations
For Whom
How to Apply
Hackn3t — program of artistic (h)activist residencies
formatc.hr/hackn3t
RESEARCH / COLLABORATION / RESIDENCY
preparation of new production and/or event
development of artistic projects and/or systems (for) communities, free open-source software, etc.
online and/or Zagreb
artists, (h)activists, collectives
as per this article: https://hacklab01.org/hackn3t
MediaLAB — open new media laboratory
formatc.hr/medialab
PRODUCTION / EXHIBITION / EDUCATION
collaboration in production / hosting server essays or other system-based artwork
experimental transmedia, free software, automation, retrocomputing, Linux-based systems, ...
online, Zagreb, per invitation
artists, researchers, programmers, galleries, etc.
at: hello@formatc.hr attaching your name and a brief pitch/motivation
Pivilion — distributed network systems
formatc.hr/pivilion
PRODUCTION / EXHIBITION / EDUCATION
net-based artwork or archive submission / hosting Pivilion network sculpture installations or workshops
hypermedia, free software, guerrilla systems, low-budget technology, ...
online, Zagreb, per invitation
artists, activists, organizations, galleries
at: hello@formatc.hr attaching your name and a brief pitch/motivation
#VR_inc — hybrid XR experiments
formatc.hr/vr_inc
PRODUCTION / EXHIBITION / EDUCATION
participation in production / hosting our XR workshops, etc.
3D, XR, free software, open community protocols, etc.
online, Zagreb, per invitation
artists, organizations, galleries
at: hello@formatc.hr attaching your name and a short pitch/motivation
FUBAR — Glitch Art biennial
formatc.hr/fubar
COLLABORATION / RESIDENCY / PRODUCTION / EDUCATION / DISTRIBUTION
participating in the Fubar biennial/exhibition/workshops/residency/screenings/discussions/archiving / program collaboration / hosting Fubar content
glitch art, multimedia, hypermedia, intermedia, film, ... various segments have different options
online, Zagreb, Karlovac, per invitation
artists, organizations, galleries
as per calls available at: https://fubar.space/schedule/?sort=OpenCalls
WIKI — informational archive of sustainable critical (digital) art
wiki.formatc.hr
DOCUMENTATION
documenting artistic processes
collaboration on building a knowledge base
online, Zagreb
artists, technologists, organizations
at: hello@formatc.hr attaching your name and a short pitch/motivation
OUR — data archive of recent Croatian visual art activities
formatc.hr/our
ARCHIVING
data submission / data entry / systems development
data on artistic activities
online
artists, organizations, galleries, museums
at: hello@formatc.hr attaching your name and a short pitch/motivation
FUBOMATIC — DIY automated software system for project management
apply.fubar.space
PROGRAMMING
development and testing of the system
support in building the software
online, Zagreb
artists, programmers
at: hello@formatc.hr attaching your name and a short pitch/motivation
production [2024] publication
In 2024 we hypergenerated 2 webzines based on the “noa” project made by us, by v3d of Hacklab01 for Format C – at the mur.at residency and worklab in 2021, also shown at the “When Paradigms Collide” exhibition.
In the context of recent digital centralization and the increasingly corporate net, we are looking to indicate and promote new methods of radical, engaged and decentralized instances of art-work as a plethora of active, critical and ethical actions in the wider digital ecosystem.
“noa” is compiling an open-ended open access FLOSS-based automated artist book that collected digital projects from our 2024 yearly Inquiry Inc. program and the production of our 10th Fubar Glitch Art festival.
This is a constant Work in Progress, thanks for bearing with us. 🙂
Scraped with Scrapy, PDF rendered by bindery.js works best in chromium-based browsers!
hackn3t [2024] archive
Hackn3t je program hibridnih – mrežnih i prisustvenih, umjetničkih i haktivističkih rezidencija orijentiranih novomedijskom umjetničkom stvaralaštvu i etičkom hakiranju, a provodi se kao dio projekta hacklab01 u suradnji umjetničke organizacije Format C i udruge MI2.
U 2024. u sklopu hackn3ta održane su dvije rezidencije s javnim predstavljanjima:
Na stranici hacklab01.org/blog/hacknet2024 dostupni su materijali i snimke predstavljanja.
Poziv na sudjelovanje u programu rezidencije otvoren je u okviru trajnog poziva OC @ formatc.hr/open-call
Hackn3t is a program of hybrid—online and in-person—artistic and hacktivist residencies focused on new media art practices and ethical hacking. It is organized as part of the hacklab01 project in collaboration of Format C and the MI2 association.
In 2024, two residencies with public presentations were held as part of Hackn3t:
- Yet Another Awkward QR Code (tentative to demystify the thing that wants to be scanned) by the collective At Least They Tried
- Riding the Edge by artist Anne-Jan Reijn
Materials and recordings of the presentations are available at: hacklab01.org/blog/hacknet2024
The call for participation in the residency program is available via the permanent open call at formatc.hr/open-call
OUR [2024] prototip
“Opservatorij umjetničkog rada” dugoročni je projekt stvaranja digitalnog informacijskog arhiva suvremenog umjetničkog rada u Hrvatskoj, mapiranjem umjetničkih subjekata aktivnih u recentnoj vizualnoj umjetnosti RH, usustavljivanjem kvantitativne i kvalitativne građe o djelovanju umjetnika_ca.
Autorica projekta je Tihana Puc. Nakon inicijalne faze uglavnom volonterskog prikupljanja podataka naših vrijednih volonterki, u 2024. dodatne podatke je prikupljala Nives Sertić, voditeljica produkcije je bila Dina Gligo a koordinator tehničke produkcije Vedran Gligo.
Javnosti je od 2024 dostupna ogledna tablica s podacima za prototip baze umjetničkih aktivnosti OVDJE.
Podaci će također biti dostupni pod permisivnom licencom i objavljeni u bazi otvorenoj za interaktivan pregled.
Sve zainteresirane organizacije i pojedinci_ke pozvani_e su da dostave podatke putem obrazaca dostupnih ovdje i/ili u dogovoru s organizatorima putem maila our@formatc.hr.
Format C je na raspolaganju za pružanje podrške pripremi podatkovnih tablica radi optimiziranja i pojednostavljivanja procesa za sve uključene strane.
Produkcija je u 2024. bila dio projekta Inquiry Inc., podržanog sredstvima Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te Zaklade Kultura nova.
Fubar [2024] text and interview
https://formatc.hr/wp-content/uploads/2024/12/fubar-2024-indigo-interview_web.mp3
About their work: Indigo Woolfrey
Archiving glitch art
If viewed as a temporal category, archives are collections that owe their existence to the attempt to store something in an authentic form and intend it to be used by the future curious. However, the very act of archiving implies that what we wish to preserve has felt the effects of age, but is nevertheless being stored for eternity. When talking about archiving digital art, especially glitch art, the visual aspect is intertwined with the technological aspect that makes it possible for the work to be created and represented. Glitch art illustrates the technological background of its own emergence, and its variable aspects may make it challenging to properly archive it. Many things can go wrong if we seek to preserve a work in the original form in which its author had envisioned it. For instance, the fact itself that a digital original has no analogue equivalent additionally complicates proper archiving. Mode of execution, programmes and equipment used, documentation strategy (if extant) – in short, the production, execution and documentation of a work – all influence the substance of what will truly be archived. Whether it will be the work or its documentation, depends on numerous factors which sometimes cannot be influenced, or indeed foreseen. The notion of “Darwinistic archiving” is thus indicative, as it speaks to the fact that it is the best-documented works that stand the greatest chance of remaining and/or surviving in an archive.
Since archiving digital art is an exceptionally sensitive affair due to the variability of such art, which depends on a quick exchange of equipment and programmes, it is reasonable to ask oneself, as part of the tenth edition of the /’fu:bar/ glitch art festival, about the possibilities of appropriating error as an archival modus operandi. This year’s /’fu:bar/ festival is concerned with archival practice through the prism of error and failure in do-it-yourself new media art and culture. This way, using itself as an example, the festival tackles the issue of archivization, with this year’s exhibition to be included in a future archive that will comprise all the artistic achievements of the previous editions of the festival, planned for the following year.
An archive of variable media is never complete; it constantly changes, emerging just as much as disappearing, both of which are contingent on many (un)expected factors, as the utilised technology and content largely overlap and build on each other. The awareness of the obsolescence of technology and the fact that every piece of software has an expiration date necessitate a rethinking of (more) sustainable technological infrastructure, which does not switch archives off with each expiring piece of software. For this reason, the /’fu:bar/ festival seeks to embrace error as something that is part and parcel of digital technologies. Instead of blind reliance on their efficiency and longevity, it approaches them with understanding of their fallibility and leaves open the possibility of malfunction. Likewise, the use of open code in the basic structure is also logical, as it supports the mutability of media and sees errors as indicators of sorts of the state of an archive, rather than of its total collapse.
Starting from its own infrastructure, /’fu:bar/ seeks to think the archive differently and build it collaboratively, on DIY principles. In a way, it takes its own history into its hands and records artworks so that there could exist a place containing a unitary collection of glitch art. On the one hand, this is an experiment, as there is a lot that still needs to be tried out, forgotten and recommenced, which depends on the knowledge and enthusiasm of the involved collectives and individuals. On the other hand, the thus created archive becomes a tissue that can be actualised in different ways. Its openness and accessibility are intended to motivate artists, curators and critics, as well as any other interested party, to engage in various interpretative interventions. The content, methodology or interpretation of an archive can become a starting point for speculating about not only glitch art, but the complex of issues surrounding digital art archives in general.
text: Irena Borićtranslation: Hana Dvornikmedia: FCvia: Fubar 2k24
Arhiviranje umjetnosti glitcha
Promotrimo li arhiv kao vremensku kategoriju, riječ je o zbirci koja svoje postojanje duguje pokušaju da se nešto pohrani u vjerodostojnom obliku i namijeni nekim budućim znatiželjnicima. Međutim, sam čin arhiviranja implicira da je ono što želimo očuvati načeto zubom vremena, a istovremeno pohranjeno za vječnost. Kad govorimo o arhiviranju digitalne umjetnosti, osobito umjetnosti glitcha, vizualni aspekt isprepleten je s onim tehnološkim, koji omogućava nastanak i reprezentaciju rada. Umjetnost glitcha ocrtava tehnološku pozadinu vlastitog nastanka, a zbog njenih varijabilnih aspekata adekvatno arhiviranje može biti izazovno. Mnogo toga može poći po krivu ako nastojimo sačuvati rad u prvotnom obliku koji je autor_ica osmislila. Primjerice, već to što ne postoji analogni ekvivalent digitalnog originala dodatno komplicira primjereno arhiviranje. Način izvedbe, korišteni programi i oprema, dokumentacijska strategija (ako postoji) – ukratko produkcija, izvedba i dokumentacija rada – utječu na sadržaj onoga što ćemo doista arhivirati. Hoće li to biti rad ili njegova dokumentacija ovisi o brojnim čimbenicima na koje ponekad nije moguće utjecati niti ih predvidjeti. Stoga je indikativan pojam „darvinističko arhiviranje” jer govori o tome da najveću šansu za o(p)stanak u arhivu imaju upravo najbolje dokumentirani radovi.
Budući da je arhiviranje digitalne umjetnosti izuzetno krhko zbog njene varijabilnosti, koja ovisi o brzoj mijeni opreme i programa, logično se, u okviru desetog izdanja festivala glitch arta, zapitati o mogućnostima prisvajanja greške kao arhivskog modusa operandi. Preokupacije ovogodišnjeg festivala /’fu:bar/ su arhivske prakse kroz prizmu greške i neuspjeha u „uradi sam” novomedijskoj umjetnosti. Time se festival na vlastitom primjeru hvata u koštac s arhivizacijom, a ovogodišnja izložba će iduće godine postati dio arhiva koji će obuhvatiti sva umjetnička dostignuća proteklih festivalskih izdanja.
Arhiv varijabilnih medija nikad nije dovršen, on je u neprestanoj mijeni, u nastajanju podjednako koliko i u nestajanju, a i jedno i drugo ovisi o brojnim (ne)očekivanim čimbenicima jer se korištena tehnologija i sadržaj uvelike preklapaju i nadovezuju. Svijest o zastarijevanju tehnologije i činjenica da svaki softverski alat ima rok trajanja obavezno traže promišljanje održivi(ji)h tehnoloških infrastruktura koje ne gase arhiv sa svakim softverom na izdisaju. Stoga festival /’fu:bar/ želi prigrliti grešku kao nešto što je dio digitalnih tehnologija. Umjesto slijepog oslanjanja na njihovu učinkovitost i dugovječnost, pristupa im s razumijevanjem njihove pogrešivosti i nestabilnosti te im ostavlja mogućnost kvara. Utoliko je i logična uporaba opreme otvorenog koda u osnovnoj strukturi jer ona podržava promjenjivost medija i u greškama vidi svojevrsne indikatore stanja arhiva, radije nego njegov potpuni krah.
Polazeći od vlastite infrastrukture, /’fu:bar/ nastoji misliti arhiv drugačije i (iz)graditi ga suradnički na „uradi sam” principima. Na neki način vlastitu povijest uzima u svoje ruke i bilježi umjetničke radove kako bi postojalo mjesto na kojem stoji jedinstvena zbirka umjetnosti glitcha. S jedne strane riječ je o eksperimentu jer mnogo toga treba tek isprobati, zaboraviti i nanovo početi, a to ovisi o znanju i entuzijazmu uključenih kolektiva i pojedinaca. S druge strane, nastali arhiv postaje tkivo koje je moguće aktualizirati na različite načine. Njegova otvorenost i dostupnost imaju za cilj potaknuti umjetnike_ce, kustose_ice i kritičare_ke te sve zainteresirane na različite interpretativne intervencije. Sadržaj, metodologija ili interpretacija arhiva može postati polazišna točka za promišljanje umjetnosti glitcha, ali i problematike arhiva digitalne umjetnosti uopće.
tekst: Irena Borićprijevod: Hana Dvornikprodukcija: FCprojekt: Fubar 2k24
fubar [2024] program
X. Fubar festival & exhibition
• FESTIVAL OCT 05-11 2024
• EXHIBITION OCT 05-18 2024
• FILM, PERFORMANCES, TALKS, WORKSHOPS
• ONLINE × Pogon Jedinstvo + MaMa @ ZG/HR
Fubar (/’fu:bar/) is a program focused on electronic experiments and research in contemporary glitch art theory and practice. Apart from its year-round extended program, its main Zagreb-based week of talks and lectures, workshops and performances integrated with a group exhibition – starts with the first Saturday of October.
This year is the tenth and the last annual Fubar edition; after 2024 Fubar is becoming a biennial event and is preparing a decennial archive of glitch art, with a call to all previously participating artists.
Our 2024 production is focused on ARCHIVING practices and FAILURES in DIY New Media Art and Culture.
The festival is open OCT 5th – 11th 2024 @ Pogon Jedinstvo & MaMa in Zagreb (Croatia). Admission is free but some workshops require pre-registration.
Fubar offline exhibition is available OCT 5th – 18th 2024 @ the Pogon Jedinstvo cultural venue in Zagreb (Croatia). Following the Zagreb-based install, an online exhibition of work selected in 2024 will be available until 2025.
All info and events @ fubar.space/2024/x-festival-program
fubar [2024] expo calls
Fubar 2k24 Glitch Art EXHIBITION CALLS are up @ https://fubar.space/
Fubar (/’fu:bar/, est. 2015) is a production focused on electronic experiments and research in contemporary Glitch Art theory and practice.
In 2024 it’s built by an offline FESTIVAL event, many EXTRA online events, FILM presentations, monthly DIWOS, ongoing AiRS and a hybrid group EXPO.
Upcoming events can be found in our SCHEDULE.
Past events are available in the ARCHIVE.
fubar [2024] event calls
Fubar 2k24 Glitch Art EVENT CALLS are open @ https://fubar.space/
Fubar (/’fu:bar/, est. 2015) is an annual program focused on electronic experiments and research in contemporary error-themed digital art theory and practice.
In 2024 it’s built by an offline FESTIVAL event, many EXTRA online events, FILM presentations, monthly DIWOS, ongoing AiRS and a hybrid group EXPO.
Upcoming events can be found in our SCHEDULE.
Past events are available in the ARCHIVE.
fubar [2024] glitchLAB
Pozivamo sve zainteresirane za glitch umjetnost na besplatne DIWO ("uradi s drugima") radionice s ciljem kataliziranja, dokumentiranja i dijeljenja začudnih grešaka u digitalnim formatima.
Fokus radionice je na radu slobodnim softverom uz istraživanje multimedijske plastičnosti, potencijala automacije djela i važnosti otvorene umjetnosti.
Dvosatni termini se tijekom 2024. odvijaju jednom mjesečno u fizičkim i online prostorima, s početkom u subotu 4. svibnja u 18h u net.kulturnom klubu MaMa (Preradovićeva 18, Zagreb).
Za sudjelovanje je potrebno malo strpljenja i znatiželje te osobno računalo s mrežnom vezom.Naši radni jezici su hrvatski i/ili engleski.
glitchLAB je dio produkcije Fubar festivala umjetničke organizacije Format C, a financijski je podržan sredstvima Zaklade Kultura nova i Grada Zagreba.
Everyone is invited to participate in a series of free offline & online DIWO (Do It With Others) Glitch Art workshops aiming to discover, document and distribute digital media errors.
Our process will focus on free/libre software and researching multimedia plasticity, automation practices and the relevance of open art.
The 2-hour sessions will take place monthly in physical and online spaces, starting Saturday MAY 4th 2024, 6pm at the net.culture club MaMa (Preradovićeva 18, Zagreb).
To participate, please prepare a bit of patience and your personal computer (incl. a network adapter).Our working languages are Croatian and/or English.
glitchLAB is part of the Fubar festival program, produced by Format C, financially supported by the Kultura nova Foundation and the City of Zagreb.
Sesije i više informacija / Session list and more info:
fubar.space/2024/glitchlab-diwo
ARHIV, SJEĆANJE, GLITCH
Napredna filmska radionica za mlade: Format C x CinEd
Mjesto: OŠ Dr. Ivan Merz, Račkog 4, 10000 Zagreb
Vrijeme: 24. – 28. lipnja 2024., 9-15h
Dob: 13-18 godina
Jezik: hrvatski / engleski jezik
Kontakt: ivana@bacaci-sjenki.hr
Od 24. do 28. lipnja 2024., u sklopu filmske škole Frooom! i projekta CinEd te u suradnji s umjetničkom organizacijom Format C, održat će se radionica izrade digitalnog glitch filma za mlade od 13 do 18 godina, koju će voditi hrvatski umjetnici i kustosi glitch umjetnosti – Dina i Vedran Gligo (Format C).
Filmska greška oduvijek je bila jedan od temelja likovnog ekperimenta i umjetničke ekspanzije. Počev s neobičnim rezovima analognog filma i animacije, preko popularizacije magnetske vrpce i iskušavanja katodnih televizora – umjetnici su uvijek pronalazili način da u djelu zrcale i materijalnost samog medija. No što filmska materijalnost može biti u današnjem, gotovo posve digitaliziranom dobu, i kakve veze sveprisutni video klipovi mogu imati s dosad poznatim filmskim narativima?
U tijeku petodnevne radionice vidjet ćemo teorijske primjere, povijesne i recentno važne kratke filmove koji svojom multimedijskom plastičnošću prizivaju emotivne paralele i prikazuju narativne progresije. Proučit ćemo kako “hakiranjem” datotečnog koda video datoteke možemo raditi zanimljive prijelaze mimetičkog filma u kolorističku apstrakciju, kojim audio softverom stvarati raznolike snene efekte i zašto uopće stapanjem kadrova omogućavati efektne rezove. Kombinacijama glitch tehnika u službi stvaranja vlastitog kolažnog filma radit ćemo sa selekcijom hrvatskih filmova iz CinEd klekcije, ali i osobnim arhivima polaznika. Rezultat će biti kratak film koji softverskom automacijom, sistematizacijom i reinterpretacijom daje uvid u mogućnosti novog filmskog jezika te reflektira asinkronost, decentraliziranost i modularnost današnjeg medijskog svijeta.
Polaznicima će na raspolaganju za pregled, referencu i rad biti dostupan sadržaj digitalne platforme CinEd – tri kratka eksperimentalna, hibridna filma iz kolekcije Hrvatski filmovi 2. Dio: Protok vremena, koja se bavi temom arhiviranja i manipulacije sjećanja: Plac Ane Hušman, Mjesto odakle vam pišem pisma Nikoline Bogdanović i Babajanja Ante Zlatka Stolice. Sudionici će za rad koristit i osobne arhive video, slikovnih, pisanih i/ili zvučnih zapisa te kolažiranjem raznih materijala napraviti vlastiti kratki eksperimentalni film. Po kreiranju filma polaznici će biti pozvani sudjelovati na izložbi u sklopu jubilarnog 10. Fubar festivala glitch umjetnosti u Zagrebu.
Poseban fokus radionice bit će na materijalnom video eksperimentu kao važnom gradbenom elementu suvremenog digitalnog filma. Radionica je namijenjena početnicima te prethodno znanje terminalskog sučelja i programiranja nije potrebno jer radionica cijeli proces predstavlja od samoga temelja.
Dina Gligo magistra je kiparstva, samostalna multimedijska umjetnica, edukatorica i artisan; aktivna u području eksperimentalnih vizualnih, digitalnih i mrežnih umjetnosti. Od 2014. suosnivačica je i umjetnička voditeljica Format C (formatc.hr), umjetničke organizacije s fokusom na umjetničkom istraživanju, eksperimentalnoj multimediji i suradničkom stvaralaštvu, a koja provodi niz dugotrajnih umjetničkih projekata (Inquiry Inc., Fubar, Pivilion i dr.). Kao članica strukovnih organizacija (HZSU, HDLU, HDLUDU) i umjetničkih kolektiva te suradnica mnogih neprofitnih projekata i organizacija (CTHR, OG, ZKN, SKUPA, …) – aktivno (su)djeluje u suvremenim kustoskim, produkcijskim i zalagačkim praksama suvremene umjetnosti i kulture.
https://formatc.hr/j3d1n4
Vedran Gligo samouki je DIY haker / umjetnik / organizator / edukator. U svojoj svakodnevnoj praksi snažno primjenjuje principe slobodnog softvera i osnažuje lokalnu zajednicu održavajući besplatne i otvorene digitalne radionice u zagrebačkom hacklab01 koji je suosnovao 2009.
Kroz Format C djeluje u području slobodne kulture, promocije GNU / Linux sustava, glitch stvaralaštva, suradničke online umjetnosti velikog razmjera, nezavisne kulturne produkcije, (h)aktivizma (…). Jedan je od kustosa i osnivača Fubara – godišnjeg novomedijskog okupljanja. Član je Hrvatske udruge interdisciplinarnih umjetnika (HUIU).
https://v3d.space
Program organizira Udruga Bacači sjenki u sklopu projekta CinEd i filmske škole Frooom!, uz potporu Creative Europe MEDIA, Ureda za udruge RH, Grada Zagreba Ured za kulturu i civilno društvo te HAVC-a.
mediaLAB [2024] DIWO
MediaLAB je otvoreni laboratorij eksperimentalne multimedije, organiziran kao hibridni (online i offline) suradnički umjetnički studio za stvaranje, razmjenu i promociju recentne digitalne umjetnosti.
Temeljna ideja mediaLAB-a je istražiti mogućnosti slobodnog softvera, permisivnih licenci i suradničkog stvaralaštva u istraživanju novomedijske održivosti, etike i njenih potencijalnih intersekcija.
Rad će se temeljiti na prethodnim mediaLAB djelima – s ciljem daljnjeg razvoja skupne produkcije. Grupa je aktivna od 2019. otkad je stvorila otvoreni manifest, serverski esej, studiju za solarna djela i generativnu publikaciju, uz istraživanje libre OS varijacija ugrađenih u serverske skulpture, dijeleći svoje procese putem otvorenog wikija i događanja kao što je mrežni BIOS performans.
Mjesečni termini se odvijaju u net.kulturnom klubu MaMa (Preradovićeva 18, Zagreb) te paralelno i online (meet.google.com/tsx-ckgs-oba).
Nije potrebno prijaviti se za sudjelovanje.
@ MaMa + online
monthly/mjesečno, Saturdays/subotama
18-20h CEST/CET (Zagreb local time)
- as YYYY-MM-DD && please occasionally check the schedule for updates and added dates beyond Saturdays
- 2024-04-20
- 2024-05-18
- 2024-06-15
- 2024-07-20
- 2024-08-17
- 2024-09-21
- 2024-10-19
- 2024-11-16
- 2024-12-21 — Otkazano / Cancelled u okviru Dana žalosti u Republici Hrvatskoj [!TW: violence / link]
#en
MediaLAB is an open lab for experimental multimedia, organized as a hybrid (online + offline) collaborative art studio for contemporary digital art creation, discussion and promotion.
The base idea of mediaLAB is to inquire, understand and act with/in systems of free/libre open source software, permissive licensing and collaborations enabling research of new media sustainability, its ethics and possible intersections.
The upcoming sessions will be based on our previously produced mediaLAB group work, aiming to further develop our collective production. The group has been active since 2019. and has since created an open manifesto and an automated essay, proposed an autonomous solar workflow and a generative publication, is researching libre OS variations embedded within server sculptures, sharing its process via an open wiki and e.g. in a streamed BIOS performance.
The monthly drop-in sessions are set at the net.culture club MaMa (Preradovićeva 18, Zagreb) and online.
// mediaLAB is based in DIY x FLOSS x Copyleft practices, as well as recycling and upcycling tech wherever possible and is supported by the MKM RH, GZ and ZKN.
Pogonov Arhivilion @ Jedinstvo
[ROĐENDANSKI PROGRAM] Prezentacija Pogonovog arhiva na Wi-Fi mreži.
Pogonov Arhivilion je prezentacija bogatog Pogonovog arhiva događanja utemeljena na operativnom sustavu Pivilion umjetničke organizacije Format C, uspostavljenom na niskobudžetnom hardveru i slobodnom softveru otvorenog koda, zamišljen kao distribuirana internetska mreža nezavisnih hipermedijskih arhiva.
Za posjet ovom digitalnom izložbenom prostoru u okviru Rođendana Močvare i Pogona, potrebno je spojiti vlastiti uređaj na lokalnu Wi-Fi mrežu naziva Pogonov Arhivilion. Na postojanje Wi-Fi arhiva podsjetit će vas svijetleći znak u prostoru Jedinstva.
Ostala rođendanska događanja potražite na linkovima Pogona i Močvare.
💛
pivilion [2024] radionice
Vrijeme održavanja: subotama (modul 1) 13.04., 27.04., 11.05.2024.;
(modul 2) 08.06. i 22.06.2024.
Lokacija: MaMa Zagreb, Preradovićeva 18, Zagreb / HR
Otvaramo poziv na sudjelovanje u nizu besplatnih produkcijskih radionica za istraživanje kulturne i umjetničke kreacije na mjestu susreta digitalne autonomije i hipermedijske umjetnosti, etičkog haktivizma i sistemskog upravljanja. Sudionici_e u tijeku sesije izgrađuju vlastite mrežne galerije na niskobudžetnom hardveru, uče o tehnologiji, konzervaciji i distribuciji digitalne umjetnosti u hipermedijskoj strukturi, uz praktičan uvod u GNU/Linux serverske sustave, Git repozitorije, Tor i lokalne mreže te terminalsko sučelje.
Sudjelovanje je besplatno a prijave za sudjelovanje u radionici prihvaćaju se putem web forme:
https://cloud.formatc.hr/apps/forms/s/ioJJrEqCo28A94W2zcz6k9eL
Kontakt za upite:
hello@formatc.hr
Radionica je prilagođena za početnu razinu no modularna je i prikladna i za napredan rad po želji.Može se sudjelovati na pojedinačnom terminu po izboru ili svim terminima.Rezultati produkcije po želji sudionika_ca mogu se uključiti u distribuirani hipermedijski postav Pivilion projekta.
Hardver potreban za rad (Raspberry Pi s napajanjem i SD karticama i ostalu osnovnu infrastrukturu) osiguravaju organizatori, a svi_e polaznici_e trebaju ponijeti osobna prijenosna računala (s mogućnošću instalacije softvera) te vlastita digitalna djela (fotografije, digitalne slike, video, zvuk, tekst, mrežne kompozicije, i sl.).
Radionica je primarno namijenjena lokalnim nezavisnim autori_ca_ma, aktivisti_ca_ma i umjetnicima_cama koji svoje radove žele postaviti na Pivilion platformi u okviru programa #pivilion_dot_net.
RASPORED
13.04., 27.04., 11.05.
- Uvod u hipermedijsku umjetnost
- Priprema materijala
- Izrada skice i tekstova
- Produkcija hipermedijskih djela
08.06.
- Uvod u temu i Raspberry Pi hardver
- Uvod u Pivilion i priprema za instalaciju
- Osnove rada u GNU/Linux terminalskom sučelju
- Instalacija i konfiguracija Pivilion softvera
22.06.
- Testiranje Pivilion hardvera i softvera
- Priprema digitalnih radova za postav u mrežnu galeriju
- Prilagodbe HTML galerije
- Postavljanje privremene skupne izložbe
Pivilion je umjetnički haktivistički i suradnički kontinuirani projekt radikalne decentralizacije suvremene internetske umjetnosti. Materijalnu osnovu projekta čine mikroračunala koja instalacijom autorskog Pivilion softvera preuzimaju ulogu servera za necenzurirano i distribuirano posluživanje umjetničkog hipermedijskog i multimedijskog sadržaja. Teme oko kojih se razvoj projekta osniva su – preispitivanje raznih produkcijskih i distribucijskih etičkih modaliteta digitalnih umjetnina, licenciranja i vlasništva digitalnih arhiva, privatnosti i anonimnosti na internetu, verzioniranja i novih kanona digitalne umjetnosti stvorene za distribuciju.https://pivilion.net/
Radionica je dio programa Inquiry Inc. umjetničke organizacije Format C, a ostvaruje se u razvojnoj suradnji s hacklab01.org i partnerstvu s MaMa Zagreb. Projekt je u 2023. podržan partnerskim resursima te sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zagreba i Zaklade Kultura nova.
Voditelji radionice: Format C (Dina Gligo, Vedran Gligo)
“Format C” je neprofitna umjetnička organizacija sa sjedištem u Zagrebu i djelatnošću u području likovnog i multimedijalnog umjetničkog stvaralaštva.Od osnutka 2014. godine – fokus organizacije je u području novomedijskog umjetničkog eksperimenta i neprofitnog suradničkog kulturnog stvaralaštva. Neki od programskih interesa i aktivnosti organizacije su: • databending, multimedijska i hipermedijska umjetnost • digitalna ekologija i umjetničke suradnje velikog razmjera • inicijacija, tehnička izvedba i medijacija kulturnih suradnji i izložbi • besplatna edukacija i promocija slobodnog znanja.formatc.hr
Dina Gligo (1986.) diplomirala je pri ALU Zagreb 2012. Od 2011. članica je HDLU-a, počev s 2018. članica HZSU-a. Od 2014. suosnivačica je i umjetnička voditeljica umjetničke organizacije Format C. Volontira kao suradnica i savjetnica u mnogim nezavisnim umjetničkim inicijativama te neprofitnim projektima zajednice. Radi kao umjetnica, multimedijska instruktorica i kao digitalni artisan u području vizualne | digitalne | mrežne i eksperimentalne umjetnosti. Su-osnovala je i kontinuirano umjetnički vodi programe kao što su #inqinc produkcije, /'fu:bar/ festival glitch umjetnosti, Pivilion projekt, FLAG i Hackn3t rezidencije, itd.formatc.hr/j3d1n4
Vedran Gligo (1984) samouki je DIY haker / umjetnik / organizator / projektni voditelj. U svojoj svakodnevnoj praksi snažno primjenjuje principe slobodnog softvera i osnažuje lokalnu zajednicu održavajući besplatne i otvorene digitalne radionice kroz projekt hacklab01.org kojeg je osnovao 2009. Djeluje u području slobodne kulture, promocije GNU / Linux sustava, glitch stvaralaštva, suradničke online umjetnosti velikog razmjera, nezavisne kulturne produkcije, (h)aktivizma (... ). Jedan je od kustosa i osnivača Fubara – godišnjeg glitch okupljanja.v3d.space
pivilion [2024] poziv
Pozivamo sve zainteresirane subjekte aktivne u području suvremene kulture na sudjelovanje u izložbi i distribucijskoj mreži skupnog postava online izložbe #pivilion_dot_net.
Pivilion je operativni sustav za decentralizaciju digitalne umjetnosti baziran na niskobudžetnom hardveru i slobodnom softveru otvorenog koda te distribuirana internetska mreža nezavisnih umjetničkih hipermedijskih arhiva. Teme oko kojih se projekt osniva su – preispitivanje raznih modusa i ethosa digitalnih (sintetskih i digitaliziranih) umjetnina; njihove distribucije, licenciranja i vlasništva te materijalnosti digitalne umjetnosti, prekarnosti i produkcije, digitalnih (infra)struktura, mrežne promocije i anonimnosti, … Izložba se ostvaruje kao niz decentraliziranih darknet galerija i/ili distribuirana mreža lokalnih WiFi servera za prikazivanje umjetničkih djela.
Cilj ovog Pivilion poziva je predstaviti i distribuirati niz mrežnih djela diljem RH.
Partnerski subjekti u ovome projektu mogu sudjelovati:
- ugošćivanjem #pivilion_dot_net WiFi servera u svojemu prostoru i svojoj zajednici
i/ili
- dostavljanjem kolekcije mrežnih djela za postav u #pivilion_dot_net galeriju
Odazivi za sudjelovanje u projektu bit će zaprimani kontinuirano, do 31.12.2024. Organizacijama odabranima za sudjelovanje bit će pružena tehnička i produkcijska podrška te po potrebi i osnovna tehnička oprema kao i simbolična financijska potpora, kako bi što efikasnije postavili lokalnu i/ili darknet izložbu.
U svrhu uspješne aplikacije potrebno je na e-mail hello@formatc.hr dostaviti osnovne informacije o prijavitelju (kratak opis područja djelovanja s relevantnim referencama) te opis prijedloga suradnje.
Prijave za umjetnike i pojedina umjetnička djela će se zaprimati isključivo putem sudjelovanja u Pivilion radionici: formatc.hr/pivilion-2023-edu
***
#pivilion_dot_net je produkcija organizacije Format C, podržana financijskim sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zagreba, Zaklade Kultura nova te resursima niza projektnih partnera.
#pivilion_dot_net [2024] mama
TBA
// WiFi gallery @ MaMa opening Dec 15 2023 ✨, opened till Dec 31 2024
#pivilion_dot_net [2023-24] gallery
#pivilion_dot_net is a networked exhibition of contemporary digital art organized by Format C. It’s co-curated by grey) (area in 2023-24, taking part in the Wrong Biennale and shared at the MaMa venue in Zagreb/HR.
The gallery is hosted on the pivilion.net infrastructure – a continuous artist hypermedia community project aiming to support digital art autonomy and non-commercial non-censored distribution via the internet infrastructure.
WEB GALLERY (available via Tor browser only):
http://3xltxu7hbqt7sdrei2a4bf3mit3yivrdawiwdlvqugztwdr7tshs5cad.onion/
w/ ARTISTS
Željko Badurina * Boris Cvjetanović * Mihael Giba * Iqra Iqbal * Nour Sokhon * Ivana Sovilj * Mirna Udovčić * and others TBA
ADDITIONAL
@ LOCATIONS
PARTNERS
Format C Artist Organization (Dina Gligo)
Hacklab01 project (Vedran Gligo)
grey) (area (Darko Fritz)
Mi2 (MaMa Zagreb)
the Wrong Biennale
& more TBA
Pivilion is part of the #inqinc project by Format C, financially supported by the Kultura nova Foundation, the City of Zagreb and the Ministry of Culture of the Republic of Croatia.